Avancerad affärsanalys och kundinsikt med Google Analytics och Azure

Börjar: 2017-05-11 08:30
Slutar: 2017-05-11 10:00
Var: Acando, S:t Eriksgatan 5, Göteborg

 

Frukost serveras från 08.00.

Mängden digitala kanaler och allt mer komplexa kundresor gör att det krävs en ny typ av analys. Genom att kombinera Big Data baserad på våra verksamhetssystem med data från Google Analytics i Qlik Sense ges vi en möjlighet att enkelt analysera och förstå komplexa kundresor och ta fram nya typer av datadrivna insikter. Några exempel:

  •  Justera/segmentera vår digitala dialog med kunderna - i realtid
  • Hitta faktorer och skatta sannolikhet för att kunder nappar på ett visst erbjudande
  • Hitta avsättning för varor vi behöver få sålt snabbt (t.ex. färskvaror)
  • Analys av kundnöjdhet genom att analysera vad kunderna faktiskt gör och reagerar på
  • Använd Google eCommerce-tracking för day-one best practice-analys med associationsregler och produktrekommendationer för cross-sell/up-sell.
  • Använd Qlik GeoAnalytics för att kunna hitta geografiska insikter i kund- och köpbeteenden. 

Kontaktperson: Magnus Carlsson

 

Via Acandos e-postutskick
Via Acandos seminariebroschyr
Via en kollega
Sociala medier
Annat sätt
* - obligatoriska fält