Cookie.

På acando.se använder vi cookies för att din upplevelse ska bli så bra som möjligt.

    Ekman & Co

    Effektivare samarbete med digital arbetsplats.

    Handelshuset Ekman & Co AB var i behov av en modern digital arbetsplats som kunde skapa ett effektivare samarbete inom företaget. Acando realiserade den digitala arbetsplatsen på Office 365 tillsammans med en egen lösning för digitala arbetsplatser.


    Ekman & Co AB är en världsledande marknadsförings- och försäljningsorganisation vars fokus är den globala skogsindustrin. Sedan starten 1802 erbjuder Ekman ett brett utbud av tjänster för sina globala kunder och leverantörer genom bland annat försäljning, marknadsföring, försäkring, riskhantering och logistik. Ekman & Co AB är idag cirka 300 anställda, uppdelade på omkring 40 kontor med global spridning. Varje år hanterar Ekman nära 4,6 miljoner ton skogsprodukter åt sina affärspartners i över 100 länder.

    Ekman

    2016 inledde företaget ett digitalt strategiprojekt med målet att hitta processer och verktyg för att bli mer digitala och öka effektiviteten. En viktig del i projektet var att säkerställa att de anställda hade verktyg för att förenkla det dagliga arbetet. Efter input från organisationen såg man bland annat ett behov av en digital arbetsplats som kunde skapa ett mer effektivt samarbete inom företaget.

    - Vår nya digitala arbetsplats ger oss de möjligheter och verktyg vi behöver för att kommunicera och samarbeta på ett effektivt och enkelt sätt, säger Lena Öhrn, IT-chef på Ekman.

    Acando valdes som partner för att realisera den nya digitala arbetsplatsen, som byggdes på Office 365 och Acandos egen lösning för digitala arbetsplatser.

    - I en global organisation som vår är det viktigt att ha en yta som skapar gemenskap, inbjuder till kommunikation och som är tillgänglig, säger Lena Öhrn.

    Vi hjälper våra kunder att nå ökad produktivitet med den digitala arbetsplatsen

    Den nya lösningen är ett viktigt led i digitaliseringen av Ekmans verksamhet och kommer ge företaget mer konkurrenskraft i en bransch som är i början av arbetet med att transformera till digitala plattformar och verktyg. Samtidigt ökar attraktionskraften vid rekrytering av nya medarbetare och ger dagens anställda större möjligheter att arbete mer effektivt.

    - Eftersom många av våra anställda är på språng och inte sitter vid en dator hela tiden, förenklar det väldigt mycket med en lösning som kan användas på mobila enheter. Dessutom ökar molnfunktionerna tillgängligheten och gör det lättare att samarbeta och dela information med varandra, säger Lena Öhrn.

    Hör gärna av dig!

    Vi är alltid intresserade av att höra mer om dina utmaningar.

    Martin Ström martin.strom@acando.com +46 (0)76-774 14 50

    Eller vill du bli kontaktad?