Cookie.

På acando.se använder vi cookies för att din upplevelse ska bli så bra som möjligt.

    Acando bakom Kronfågels nya kommunikationsportal med ett helt nytt sätt att göra affärer

    Acando har implementerat en skräddarsydd B2B-affärsportal åt Kronfågel, dotterbolag till Scandi Standard, för att digitalisera kommunikationen med kycklinguppfödarna och i förlängningen öka bolagets konkurrenskraft.

    - Med portalen får vi en helhetsbild över alla affärstransaktioner med våra uppfödare, och internt skapas ett smidigare arbetssätt som ökar tydligheten och sparar tid. Den kommer att möjliggöra en högre servicenivå och enklare samarbete både internt och externt, säger Camilla Bergschöld, operativ chef Djuromsorg, Kronfågel. 

    - Lösningen är helt och hållet skräddarsydd enligt Kronfågels produktions- och logistikhanteringsprocess. Portalen samlar all information och kommunikation på ett och samma ställe – från information om produktions- och transportplanering till finansiella data, säger Mårten Henriksson, projektledare, Acando.

    Lösningen bygger på Microsofts samarbetslösning Office 365 samt molnplattform Azure, och består av en webblösning samt en mobilapplikation. Systemet skapar förutsättningar för en framtida digital arbetsplats med integrerad Office 365-teknik, och underlättar både kommunikation och dokumenthantering. Ett bra exempel på hur portalen anpassats för att bidra till Kronfågels verksamhet, är kravet på accept av mottagande och godkännande för affärstransaktioner, vilket minimerar risken för missförstånd, ökar transparensen och förtroendet, och stärker känslan av partnerskap mellan beställare och leverantör.

    - Uppfödarportalen innebär ett helt nytt sätt för oss att göra affärer med våra leverantörer. Kronfågel vill satsa på ett modernt digitalt verktyg som underlättar kommunikationen och ökar transparensen. Dessutom räknar vi med att det nya B2B-verktyget kommer att underlätta generationsväxlingar ute på gårdarna, säger Christian Gylche, chef Djuromsorg, Kronfågel.

    Kronfågel är Sveriges marknadsledande kycklingproducent och ingår i Scandi Standard som är en av de största producenterna av kycklingbaserade livsmedelsprodukter i norra Europa. Koncernen har ca 3 000 medarbetare och har en omsättning på över 7,5 miljarder SEK. 

    Vill du veta mer?

    Kontakta Anna Ohlsson, Head of Marketing & Communications anna.ohlsson@acando.com +46 (0)70-413 41 79