Cookie.

På acando.se använder vi cookies för att din upplevelse ska bli så bra som möjligt.

    Acando förbereder Albinsson & Sjöberg för en digital framtid

    Acando har fått i uppdrag att hjälpa tidningsförlaget Albinsson & Sjöberg på resan mot en mer digital mediebransch. Arbetet innefattar att digitalisera förlagets verksamhet och förbereda dem inför en digital transformation.

    När allt färre tidningar säljs och tidningsläsarna går mer åt att konsumera innehåll i digitalt format, gäller det för tidningsförlagen att hänga med i utvecklingen. De måste hitta nya sätt att skapa intäkter och nå kunderna på nya plattformar. Acando har fått i uppdrag att hjälpa tidningsförlaget Albinsson & Sjöberg framåt i den digitala utvecklingen.

    - Albinsson & Sjöberg står inför en digital transformation med alla de utmaningar en sådan innebär. Parallellt med strategiska frågeställningar stöttar Acando även i operativa digitala frågor inom bolaget som hur de på bästa sätt kommunicerar via nyhetsbrev och hur de optimerar sin e-handel, säger Malin Unger, konsult på Acando.

    Utöver att få företaget att arbeta mer digitalt och lyckas med en långsiktig digital transformation, finns Acando även på plats för att försöka skapa en förståelse och sprida kunskap kring den digitala spelplanen och dess möjligheter.

    Innan starten av transformationsprojektet hos Albinsson & Sjöberg hjälpte Acando företaget att skapa större kundkännedom genom införandet av CRM-systemet Dynamics 365 CRM och Marketing Automation-systemet ClickDimensions. Läs mer om det här.

    Vill du veta mer?

    Kontaka Anna Ohlsson anna.ohlsson@acando.com +46 (0)70-413 41 79