Cookie.

På acando.se använder vi cookies för att din upplevelse ska bli så bra som möjligt.

    Acando hjälper retailföretag utforska potentialen i Augmented Reality

    Ett globalt retailföretag har tagit fram en lösning som låter kunderna se produkterna på mobila enheter på ett helt nytt sätt. Acando kommer att stötta arbetet framåt då teknologin nu skall integreras i den befintliga kundresan såväl som i företagets strategier och processer.

    Retailföretagets nya mobila kanal är baserad på Augmented Reality-teknologi som gör att kunderna, i de fysiska rum de befinner sig, kan uppleva företagets produkter. Tekniken har stor potential och bara en bråkdel av vad som går att göra är utvecklat hittills. Samtidigt som ny funktionalitet utvecklas kommer man i projektet ta fram planer för att göra kanalen till en del av företagets framtida strategier och processer.

    - Acando ska facilitera strategiarbetet och hjälpa företaget göra Augmented Reality till en naturlig del av kundupplevelsen, den kommersiella strategin och IT-landskapet. Uppdraget ställer stora krav på strategisk förståelse och Acandos förmåga att tillämpa ny teknologi för att skapa kundcentrerade lösningar kommer väl till pass i det här projektet, säger Daniel Grahn, konsult på Acando.

    Förutom Acandos konsult ingår ledande specialister inom Augmented Reality, mobila appar, 3D-modeller, UX och kommunikation i teamet. I Acandos ansvar ingår även att sätta en tydlig projektstruktur och koordinera arbetet mellan arbetsströmmarna och det centrala projektteamet.

    Vill du veta mer?

    Kontakta Anna Ohlsson anna.ohlsson@acando.com +46 (0)70-413 41 79