Cookie.

På acando.se använder vi cookies för att din upplevelse ska bli så bra som möjligt.

    Electrolux tecknar avtal med Acando för ny digital arbetsplats

    Electrolux har tecknat avtal med Acando för att införa en ny global digital arbetsplats. Kontraktsperioden löper under tre år med option på ytterligare två år och omfattar realisering och förvaltning.

    Den nya digitala arbetsplatsen är baserad på Microsoft Office 365 och Acandos paketerade lösning Acando Collaboration Platform (ACP).

    - Vi har genomfört en omfattande utvärdering för att hitta rätt samarbetspartner som kan hjälpa oss att skapa vår nya digitala arbetsplats. Intranät och andra digitala plattformar har länge varit viktiga för Electrolux arbetssätt som bygger på samarbete, transparens och engagemang. Nu samlar vi dessa verktyg i en modernare, mer enhetlig och molnbaserad lösning som skapar helt nya möjligheter till samverkan mellan våra medarbetare, säger Ralf Larsson, Director Online Employee Engagement and Development, på Electrolux.

    - Med ACP och Office 365 skapar Electrolux en modern digital arbetsplats som väl möter Electrolux mål och vision och som samtidigt säkerställer att de kan ligga i framkant”, säger Daniel Karlsson, Vice President Digital Workplace & Collaboration Acando.

    ACP bygger på Acandos erfarenhet av ett 40-tal kundprojekt och omfattar en total digital arbetsplats med stort fokus på redaktionellt innehåll, interna digitala kanaler, samarbete och långsiktig vidareutveckling.

    - Att få möjligheten att realisera Electrolux nya digitala arbetsplats är en viktig affär för Acando. Electrolux vision och målsättning ligger i linje med Acandos strategi och arbete inom det digitala området, säger Anders Lundgren, Senior Vice President Acando.

    Vill du veta mer?

    Kontakta Anna Ohlsson anna.ohlsson@acando.com +46 (0)70-413 41 79