Cookie.

På acando.se använder vi cookies för att din upplevelse ska bli så bra som möjligt.

    Helping retailers stay ahead of the multichannel game

    Din kund förväntar sig en ny typ av köpupplevelse. Och kraven förändras hela tiden. Vi hjälper dig att förbli relevant.

    Vi vill att Sveriges retailbolag ska ligga i framkant när det gäller att ge sina kunder det de vill ha, när de vill ha det. Personifierade erbjudanden, enkla betalningar, flexibla leveranser och okomplicerade returer. Både i fysiska och digitala kanaler – såklart.

    Det handlar alltmer om att kunna leverera fullständigt individanpassade köpupplevelser

    Vi förstår köpmekanismer och vad som får dina kunder att komma tillbaka. Vi bygger e-handelslösningar för B2C- och B2B-handel på flera plattformar. Och vi implementerar affärssystem och optimerar varuflöden som kan hantera en omnikanalsverksamhet. Utan det ena, haltar det andra, och vår styrka är förståelsen för helheten och sammanhangen. För både kunden och tekniken.

    Vad behöver du hjälp med?

    Acando har 150 konsulter som är specialiserade inom retail. Vi har experter inom en bredd av områden, vilket gör att vi kan hjälpa företag med omfattande transformationsprojekt som berör flera delar av verksamheten.

    En modern kundupplevelse

    Rätt affärsstöd

    Effektiva flöden

    Nya kundkrav kräver nya förmågor

    Lotta är 34 år och bor i förorten tillsammans med sin man och två barn. Hon jobbar som arkitekt inne i stan och gillar att cykla till jobbet, men trots att våren närmar sig med stormsteg har hon inte lyckats hitta tiden att lämna in sin trasiga cykel till verkstaden runt hörnan.

    Kännedom

    Lotta surfar runt på Facebook och stöter på ett par filmer om hur enkelt det är att själv laga sin cykel. Så hon bestämmer sig för att ta saken i egna händer. Hon klickar sig vidare till en hemsida, anger sin cykelmodell och får förslag på passande reservdelar.

    • Når du fram till dina kunder med relevant och inpirerande innehåll?
    • Är din hemsida integrerad med ditt produkthanteringssystem? 

    Köp

    Butiken som säljer reservdelarna råkar ligga nära Lottas kontor och hon svänger förbi senare i veckan för att kunna ställa ett par frågor till personalen. När försäljaren demonstrerat hur hon ska ta sig an monteringen, hjälper han Lotta att lägga en beställning i deras e-butik  - både och sker via hans iPad. Lotta får också hjälp att välja den leveransmetod som passar henne bäst.

    • Har din butikspersonal möjlighet att lägga ordrar å kundens vägnar?
    • Erbjuder din e-butik en bredd av leveransmetoder och detaljerad information om dessa? 

    Betalning

    Lotta vill själv kunna välja hur hon ska betala och inte vara låst till en metod. I det här fallet väljer hon faktura.

    • Kan din butikspersonal enkelt ta fram kreditinformation om kunden och generera en faktura?

    Leverans

    Lotta kunde välja mellan flera olika leveransmetoder och eftersom hon har svårt att hinna tillbaka till butiken innan stängning väljer hon att få varorna levererade bagageluckan på bilen samtidigt som sina matvaror som också ska levereras dagen därpå.

    • Kan ditt varuförsörjningssystem hantera snabba leveranser?
    • Samarbetar du med andra företag för att kunna erbjuda så kundanpassade leveransmetoder som möjligt?

    Eftermarknad

    Kunden har problem med att installera sina nya produkter och kontaktar återförsäljaren via Facebook för att få råd. 

    • Kan din kundservice effektivt hantera och administrera ärenden via sociala medier?
    Case 1300 sätt att handla lokalt

    Vi hjälpte en av Sveriges mest framgångsrika detaljhandlare att komplettera sin butiksverksamhet med näthandel.

    Smart Retail

    Ta del av våra insikter kring framtidens retail.

    Gartner Magic Quadrant for Digital Commerce 2017

    Gartner har tagit fram rapporten Magic Quadrant for Digital Commerce 2017 där man utvärderat 21 leverantörer av digitala handelsplattformar. Ta del av rapporten för att veta mer.

    Hör gärna av dig!

    Vi är alltid intresserade av att höra mer om dina utmaningar.

    Fredrik Erbing fredrik.erbing@acando.com +46 (0)73-021 12 69

    Eller vill du bli kontaktad?


    Ange en korrekt e-post adress.