Cookie.

På acando.se använder vi cookies för att din upplevelse ska bli så bra som möjligt.

    CRM for Digital Marketing, Sales and Services

    Skapa relevans med CRM och Marketing Automation.

    Hur möter du din kund från tidiga köptankar till avslutad affär? Hur följer du kunden och hur skapar du relevans i varje interaktion? Att ha kunden i fokus har aldrig varit mer relevant än nu, då antalet interaktionspunkter med kunden har exploderat. Från produktrecensioner och prisjämförelser till support och nyinköp.

    Vårt mål är att få våra kunder att bättre hantera kundinteraktionen, öka sin försäljning och därmed lönsamhet samt bygga kundlojalitet. Med hjälp av Marketing Automation och CRM ser vi till att våra kunder är relevanta i varje interaktion oavsett om det är en kund som läser er blogg eller hör av sig för att logga ett supportärende. Vi har implementerat storskaliga CRM- och Marketing Automation-system hos ledande företag.

    Vi hjälper kunder inom fyra områden:

    Kundcase

    • Automatisering av marknadsförings- och säljprocessen

      Kunden var i behov av att automatisera sin marketing- och säljprocess för att kunna erbjuda sina kunder en snabbare och mer effektiv köpprocess.

      Vi hjälpte kunden att analysera och designa hela kundresan. Med utgångspunkt från analysen implementerades en lösning som täcker interaktionen med kunden online på webben, inhämtande av leads och skapande av opportunities från informationen. Lösningen bygger på Sitecore och Microsoft Dynamics CRM Online. Numera är säljprocess och informationsdelning automatiserad mot kund inom såväl B2B- som B2C-verksamhet. Näst intill all försäljning sker idag via webben och lösningen fångar kunden redan i tidiga stadier och följer kunden konsekvent under köpresan för att ge en enhetlig kvalitativ och sömlös upplevelse.

    • Aktör inom spelbranchen sökte förbättrad hantering av kunder

      Kunden, som är verksam inom spelbranschen, var i behov av en förbättrad hantering av både befintliga och potentiella kunder.

      Vi införde ett säljstödjande CRM där säljarna kan hantera sina kontakter, nya möjligheter, avslut och hur kunderna köper olika produkter. Systemet hanterar informationsutskick till nya potentiella kunder genom Marketing Automation och också information om uppdateringar och förändringar i befintliga produkter genom olika mailgrupper och deras köpta produkter. Lösningen är baserad på Microsoft CRM 2016.

    • Bättre stöd i kundcentret genom CRM

      Kunden befann sig i en situation där deras kundcenter hade flera brister i sitt stödsystem vilket ledde till att ärenden föll bort. Få ärenden kunde lösas direkt under kundsamtalet och det var svårt att få en helhetsbild av kunden som ringde in och dess tidigare interaktioner med kundcentret.

      Acando skapade ett bättre stöd för agenter med en samlad kundbild och lättillgängliga funktioner för att lösa flertalet kundärenden.  Ärendehanteringsprocessen anpassades för att minska risken att ärenden ej åtgärdas i tid samt skapar förutsättningar för uppföljning av kundärenden. Lösningen är baserad på Microsoft Dynamics CRM.

    Mattias Paulsson mattias.paulsson@acando.com +46 (0)70-240 73 92
    Henrik Hasselblad henrik.hasselblad@acando.com +46 (0)73-082 52 55
    Nyhet Acando har vunnit Microsoft Partner of the Year Award 2017

    Acando har tilldelats utmärkelsen som årets Microsoft-landspartner i Sverige. Vi uppmärksammandes för att tillhandahålla förstklassiga lösningar och tjänster, och för att representera ett starkt partnerföretag i Sverige. Utmärkelser presenterades i flera kategorier, med vinnare valda från en uppsättning av mer än 2800 deltagare från 115 länder över hela världen.

    Insikt Sex tips för att lyckas med din CRM-strategi

    Allt fler företag implementerar ett CRM-system för att vårda och utveckla sina kundrelationer. För att uppnå maximal effekt av CRM-systemet behövs dock en strategi. Vi delar med oss av sex tips för att lyckas med den.

    Studie Loyalty Program Study 2017

    Hur skapar man ett framgångsrikt lojalitetprogram? Vi har intervjuat 20 ledande detaljhandelsbolag för att reda ut lojalitetsbegreppet.