Cookie.

På acando.se använder vi cookies för att din upplevelse ska bli så bra som möjligt.

    CRM för kundtjänst

    Dagens kunder ställer nya krav på företagens kundtjänst inom i princip alla branscher. Och företag och organisationer som erbjuder klassisk kundtjänst med långa telefonköer blir snabbt ifrånsprungna av företag som erbjuder bättre och mer effektiva kontaktalternativ.  Med CRM för kundtjänst som baseras på Dynamics 365, hjälper vi dig att skapa en modern kundtjänst som gör att dina kunder kommer gilla dig lite mer.

    Seamless Customer Service in all channels, from phone to social media, chat and portal

    Dagens kunder söker ofta support i flera kanaler, från chatt till telefon, och förväntar sig att bli bemötta med kvalitativ och relevant information. Kundsupport kan vara källan till det kritiska ögonblicket när en kund slutar att vara just en kund, bestämmer sig för att fortsätta vara det, eller helt enkelt börjar.

    Vi tycker givetvis att kundservice är en viktig del av den totala kundupplevelsen, därför har vi tillsammans med våra kunder implementerat flertalet kundsupport-lösningar. Från chatt till telefon, för att kunna möta och assistera kunden med relevant information. Med CRM för kundtjänst som baseras på Dynamics 365, kan kundsupporten via ett interface snabbt ha tillgång till orderstatus, gamla supportärenden och annan kritisk information. Det ger de som jobbar i kundtjänst möjlighet att ge personaliserad service, och verktyg för att arbeta mer effektivt. 

    Funktionalitet i Dynamics 365 - CRM för kundtjänst

    Bild på alla kanaler

    Kundportal

    Självbetjäning för dina kunder och där du i kundportalen kan följa kundens interaktioner.

    Omni Channel

    Unified service som innebär sömlös integration med kundportal och övriga kanaler. 

    Chatt/Video/Bot

    Inbyggd chatt-funktion och kunskapsdatabas där kund och support kan dela skärm med varandra. Möjlighet att även ansluta med video och chatt-bot.

    Bild på en laptop och en iphone som visar Facebook

    Samarbetsyta

    Där ni inom kundtjänsten kan dela information via Yammer och Skype med varandra för att snabba på ärendehanteringen.

    Analysverktyg

    Fånga in och publicera innehåll i era kanaler och få insikter genom analys.

    Kundcase

    • Förbättrad kundtjänsthantering hos en myndighet

      Kunden har en kundtjänst med omkring 300 anställda som dagligen hjälper sina kunder med ärenden som registreras via telefon, mail och webb.

      Acando har utvecklat och förvaltar idag en lösning som kopplats till kundens telefonväxel och som snabbt tar fram rätt kundinformation. Systemet hanterar även köer, ärenden och uppdrag mellan de olika handläggarna på kundtjänsten, för att skapa en så bra upplevelse som möjligt för kunderna. I denna lösning är performance ett måste för att kunna leverera på topp, där Acando har arbetat med olika tekniker, som exempelvis tar bort irrelevant data och behörighetsmodeller, för att optimera upplevelsen för handläggarna i kundtjänsten. Lösningen är baserad på Microsoft CRM 2016.

    Mattias Paulsson Stockholm mattias.paulsson@acando.com +46 (0)70-240 73 92
    Film Folkspel - System för bättre kundsupport och större kundkännedom

    Acando implementerade ett system baserat på Unified Service Desk for Dynamics 365 hos Folkspel.

    Insikt Steg-för-steg: Så får ni en framgångsrik kundsupport

    Ta ägarskap för dina kunder! Det har blivit hög tid att utveckla ert sämsta verktyg till att bli en strategisk aktör i kampen om att vinna kunden. Kundsupport är på modet och är här för att stanna.

    Hör gärna av dig!

    Vi är alltid intresserade av att höra mer om dina utmaningar.

    Mattias Paulsson Stockholm mattias.paulsson@acando.com +46 (0)70-240 73 92

    Eller vill du bli kontaktad?