CRM för kundtjänst
Dagens kunder ställer nya krav på företagens kundtjänst inom i princip alla branscher. Och företag och organisationer som erbjuder klassisk kundtjänst med långa telefonköer blir snabbt ifrånsprungna av företag som erbjuder bättre och mer effektiva kontaktalternativ. Med CRM för kundtjänst som baseras på Dynamics 365, hjälper vi dig att skapa en modern kundtjänst som gör att dina kunder kommer gilla dig lite mer.
Seamless Customer Service in all channels, from phone to social media, chat and portal
Dagens kunder söker ofta support i flera kanaler, från chatt till telefon, och förväntar sig att bli bemötta med kvalitativ och relevant information. Kundsupport kan vara källan till det kritiska ögonblicket när en kund slutar att vara just en kund, bestämmer sig för att fortsätta vara det, eller helt enkelt börjar.
Vi tycker givetvis att kundservice är en viktig del av den totala kundupplevelsen, därför har vi tillsammans med våra kunder implementerat flertalet kundsupport-lösningar. Från chatt till telefon, för att kunna möta och assistera kunden med relevant information. Med CRM för kundtjänst som baseras på Dynamics 365, kan kundsupporten via ett interface snabbt ha tillgång till orderstatus, gamla supportärenden och annan kritisk information. Det ger de som jobbar i kundtjänst möjlighet att ge personaliserad service, och verktyg för att arbeta mer effektivt.
Funktionalitet i Dynamics 365 - CRM för kundtjänst
Kundportal
Självbetjäning för dina kunder och där du i kundportalen kan följa kundens interaktioner.
Omni Channel
Unified service som innebär sömlös integration med kundportal och övriga kanaler.
Chatt/Video/Bot
Inbyggd chatt-funktion och kunskapsdatabas där kund och support kan dela skärm med varandra. Möjlighet att även ansluta med video och chatt-bot.
Samarbetsyta
Där ni inom kundtjänsten kan dela information via Yammer och Skype med varandra för att snabba på ärendehanteringen.
Analysverktyg
Fånga in och publicera innehåll i era kanaler och få insikter genom analys.
Acando implementerade ett system baserat på Unified Service Desk for Dynamics 365 hos Folkspel.

Ta ägarskap för dina kunder! Det har blivit hög tid att utveckla ert sämsta verktyg till att bli en strategisk aktör i kampen om att vinna kunden. Kundsupport är på modet och är här för att stanna.
Hör gärna av dig!
Vi är alltid intresserade av att höra mer om dina utmaningar.
Mattias Paulsson Stockholm mattias.paulsson@acando.com +46 (0)70-240 73 92
- Analytics
- Business Technology Management
- Cloud Architecture and Advisory
- CRM
- Customer Experience
- Digital Development
- Digital Strategy and Transformation
- Dynamics 365
- E-commerce
- Finance and Performance Management
- IT Operating Model
- IT Sourcing
- IT Strategy
- Modern Integration
- NetSuite
- Program and Project Management
- Requirement and Test Management
- SAP
- Sourcing and Procurement
- Strategy and Transformation
- Supply Chain Strategy and Operations