Cookie.

På acando.se använder vi cookies för att din upplevelse ska bli så bra som möjligt.

    Dynamics 365 for Field Service

    I Dynamics 365 for Field Service hanterar du arbetsordrar rörande installation, reparation och underhåll som genomförs av personal på fältet. Ett lätt sätt att ha koll på dina tekniker, och för dom att hantera sina servicejobb.

     

    Vi har bred branschkunskap inom Field Service och cirka 380 konsulter som dagligen arbetar med serviceorganisationer

    Sitter du fast i ett gammalt system med dålig översikt över incidenter? Vill du få mer automatiserade arbetsprocesser där du får reda på om något kommer bli trasigt - innan det faktiskt inträffar? Med Dynamics 365 for Field Service går du ifrån det gamla sättet att arbeta med hemmasnickrade ineffektiva system, till att effektivt hantera alla arbetsorders rörande installation, reparation och underhåll som genomförs av din personal ute på fältet. Ett lätt sätt att ha koll på dina tekniker, och för dom att genomföra sitt jobb rätt så att dina kunder blir nöjda.

    Hantera arbetsordrar

    Hantera ordrar manuellt i kundtjänsten eller via dina tekniker på fältet eller låt det ske per automatik om det finns ett löpande kundavtal som ligger i Dynamics 365 for Field Service. 

    Internet of things

    Koppla ihop Field Service med IoT. Med hjälp av sensorer för att samla in mätvärden från exempelvis maskiner, och kombinera den data som kommer från sensorerna tillsammans med felanmälningar och servicehistorik går det att förutse risken för ett haveri och när underhåll behöver göras. Med Dynamics 365 for field service får du automatiskt en order från servicestället när det är dags för service av en maskin, till exempel när en maskin har gått X antal körtimmar. Eller ett system som larmar när den gått sönder så att du direkt kan skicka tekniker med rätt kompetens till kunden.

    Field Service

    Schemalägg dina uppdrag

    Schemalägg dina uppdrag på flera olika sätt och kombinera dom på det sätt som passar ditt företag bäst. Du kan antingen lägga en arbetsorder manuellt via att kund ringer, eller meddelar dig via sociala medier. Du kan även lägga in dina arbetsordrar automatiskt baserat på exempelvis geografi, kompetens och tillgänglighet. Effektivare tekniker gör att kunden inte behöver vänta för länge, och att de hinner med fler uppdrag. 

    Mobila arbetsplatser

    Din fältpersonal jobbar företrädesvis i surfplatta eller mobil, och har möjlighet att arbeta både offline och online när arbetet är klart. Där har teknikern koll på sina arbetsordrar, kundkontakter, lager samt sin kalender. Din fältpersonal kan även lägga in egna ordrar som har kommit in via merförsäljning på plats, och kan även sälja produkter. När arbetet är klart klar-rapporterar teknikern sitt arbete och skickar in den till servicecentret som antingen intern-fakturerar eller skickar en faktura till kunden.

    Mattias Paulsson Stockholm mattias.paulsson@acando.com +46 (0)70-240 73 92

    Hör gärna av dig!

    Vi är alltid intresserade av att höra mer om dina utmaningar.

    Mattias Paulsson Stockholm mattias.paulsson@acando.com +46 (0)70-240 73 92

    Eller vill du bli kontaktad?