Cookie.

På acando.se använder vi cookies för att din upplevelse ska bli så bra som möjligt.

    E-commerce

    Hur handlar dina kunder imorgon?

    Att framgångsrikt bedriva försäljning online kräver verklig kännedom om kunderna och deras köpprocess. Dagens kunder förväntar sig en sömlös upplevelse, oavsett vilken kanal eller vilket format de väljer för att komma i kontakt med företag och organisationer. De förväntar sig samma service oavsett om de agerar som privata konsumenter eller i sin yrkesroll och oavsett om det gäller fysiska möten eller digitala. Klarar din organisation att möta kraven?

    Ledande köpupplevelser och ökad försäljning

    Ge kunderna en sömlös upplevelse, oavsett kanal

    Vi hjälper våra kunder att klargöra kundresan och designa de digitala kontaktpunkter som leder till köpbeslut. Vi implementerar e-handelsplattformar för multikanalshandel och erbjuder en smidig köpupplevelse oavsett format. Med utgångspunkt i kundresan levererar vi attraktiva och innovativa lösningar baserat på marknadens främsta plattformar. 

    Acando är Solution Partner med EpiServer och Sitecore. Vi är certifierad partner med Avensia Storefront och Silver Partner med inRiver. Och vi förvaltar B2B- och B2C-lösningar för några av Sveriges mest kända företag och varumärken.

    Kundcase

    • Prisbelönad site för TV4 - TV4 Spotlight

      Konkurrensen om annonsköparnas pengar hade ökat. Företag som Google och Facebook tog marknadsandelar med effektiva och enkla köpflöden som passade kunderna, medan TV4 fortfarande sålde över telefon.

      Acando hjälpte TV4 att etablera en vision; att bli en digital ledare inom annonsförsäljning och öka marknadsandelen. Kundresan för köparna togs fram och en ny process och en ny site skapades. Siten optimerades genom att mäta beteendet hos köparna för att öka click-through. Resultatet blev att TV4 etablerades som ohotad digital ledare inom reklamförsäljning, något som verifierades mot 70 av TV4:s konkurrenter. Siten TV4 Spotlight vann utmärkelser för bästa B2B-site.

    • Onlinehandel för ett av Sveriges ledande detalj- och livsmedelsföretag

      Marknaden för onlinehandel förändras i snabb takt och kunderna efterfrågar nya bekväma lösningar. Målet för kunden är att ha den bästa e-handelslösningen och att vara marknadsledande inom sitt område.

      Acando är utvald e-handelspartner och har lett utvecklingen av IT-lösning, arkitektur, projektledning och test. Vi har hjälpt kunden utveckla business case och prissättning, definierat verksamhetsprocesser, utvecklat styrmetoder och drivit programkontoret i nära koppling till kundens ledning. Vi har också lett utrullningen till de första butikerna. Resultatet är en skräddarsydd lösning för kundens affärsmodell. Acando har här haft ett stort ansvar i att förändra hur vi handlar detaljvaror och livsmedel online i Sverige.

    • Effektivare process för hantering av leads för Explorius

      Explorius hade ett starkt behov av en effektivare och delvis automatiserad process för hantering av leads. Man behövde möjligheten att snabbt se var varje lead fanns i processen och varna om de rörde sig för sakta framåt. Processen behövde också implementeras i verksamheten och stödjas av moderna verktyg.

      Acando hjälpte Explorius att analysera och ta fram en process för den övergripande försäljningen. Utifrån denna designades en molnbaserad teknisk arkitektur med ny webbplats och CRM-verktyg. Acando implementerade den nya webbsiten och CRM-stödet och rullade ut lösningen tillsammans med Explorius. Resultatet är en starkt automatiserad process där all användarinteraktion kan följas och hanteras i verktygen. Lösningen har utökats till att omfatta både B2B- och B2C-processer och hanterar idag tusentals leads.

    Carl Tottie carl.tottie@acando.com +46 (0)73-087 42 91
    Helena Strahl helena.strahl@acando.com +46 (0)73-087 42 91
    Case 1300 sätt att handla lokalt

    Vi hjälpte en av Sveriges mest framgångsrika detaljhandlare att komplettera sin butiksverksamhet med näthandel.