Cookie.

På acando.se använder vi cookies för att din upplevelse ska bli så bra som möjligt.

    Tema

    Customer Insights & Analytics

    Customer Insights & Analytics

    Dagens verktyg för att samla in och analysera data erbjuder helt nya möjligheter att innovera produkter, erbjudanden och hela affärsmodeller baserat på kundinsikter. Vi reder ut begrepp som big data, machine learning och predektiv analys, och djupdyker i hur ledande företag lyckats med det svåraste av allt – att omvandla data till en konkurrensfördel.

    Statistik-CustomerInsights

    Insikt Textanalys hjälper företag att hitta sanningen

    Hur förutspår man mänskligt beteende? Textanalys är en vanlig metod för datainsamling, men olika tolkningar och öppna svar försvårar användandet av informationen. Det är först nu - med machine learning och prediktiv analys - som nya användningsområden kan tillämpas. Vi djupdyker i några framgångsexempel.

    Insikt Hur används prediktiv analys?

    Prediktiv analys kan användas för att optimera kundupplevelser och medarbetarrekryteringar. Vi ger två exempel på bolag som skapat affärsvärde utifrån sin dataanalys.

    Insikt Ledaren som gör affärer på ditt humör

    Musiktjänsten Spotify leder utvecklingen inom digital annonsering. De använder lyssnarens humör för att skapa spellistor och använder smarta annonser för att utveckla mood advertising.

    Insikt Att sjösätta ett data lake-projekt

    Sedan begreppet data myntades 2010 har intresset och hypen bara växt. Men vad innebär begreppet egentligen?

    Vi hjälper företag att omvandla data till ökad lönsamhet

    Tidigare event

    Acando Inspiration Day

    Acando Inspiration Day

    ”Datanalys måste behandlas som en intäktsskapande förmåga istället för en rapporteringsprocess” - Jakob Nettelbladt, King.

    Hör gärna av dig!

    Vi är alltid intresserade av att höra mer om dina utmaningar.

    Fredrik Thomsen fredrik.thomsen@acando.com +46 (0)70-911 31 35

    Eller vill du bli kontaktad?