Cookie.

På acando.se använder vi cookies för att din upplevelse ska bli så bra som möjligt.

    Innovation Study 2017

    Innovation Study 2017

    Finns det något framgångsrecept för lyckad innovation? För att ta reda på det har Acando genomfört djupintervjuer med innovationschefer, strategichefer och ledare för några av Sveriges största företag.

    "Vi kan producera en pilot som fungerar perfekt för 7 kunder, men att erbjuda samma lösning till 700 eller 7000 kunder - det är utmaningen"

    Inte sedan internethypen vid millennieskiftet har det funnits en sådan utbredd och påtaglig optimism bland svenska företag som det gör idag. Digitaliseringen utgör kärnan i förändringen och utmanar ständigt både tradition och rådande affärsmodeller. Samtidigt finns helt nya möjligheter för den som vågar tänka nytt och annorlunda.

    För att gå på djupet kring innovation och digitalisering har Acando intervjuat innovationschefer, strategichefer och ledare för några av Sveriges största företag, för att ta reda på hur de arbetar med och resonerar kring just innovation.

    Finns det ett framgångsrecept för lyckad innovation? Kommer de som inte ännu anställt en CDO (Chief Digital Officer) med hipsterskägg och hästsvans att hamna på efterkälken?

    Vill du ta del av studien? Ladda ner den här.

    Insikter från studien

    Insikt Innovation Study 2017 - Vad motiverar företagen?

    Finns det några framgångsexempel på hur man får innovation att bli en naturlig del av företagskulturen? Rasmus Järborg, Chief Strategy Officer på SEB och en av de medverkande i studien, berättar om SEB:s innovationslabb. Och Fredrik Erbing från Acando redovisar resultaten från Acandos studie.

    Hör gärna av dig!

    Vi är alltid intresserade av att höra mer om dina utmaningar.

    Fredrik Erbing fredrik.erbing@acando.com +46 (0)73-021 12 69

    Eller vill du bli kontaktad?